Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2000010515   Curs d'Actualització per a l'Exercici de la Funció Directiva i el Lideratge Pedagògic
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/10/2020 - 20/11/2020 (30 hores) de 17:00h a 20:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
  
   Sessions: Octubre: 2, 16, 20 i 23 Novembre: 6 i 20
  
Tipus activitat   DIA2 Curs d'Actualització per a l'Exercici de la Funció Directiva i el Lideratge Pedagògic
  
Inscripció   01/09/2020 - 02/10/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Per possibilitar l’assoliment d’uns estàndards de qualitat educativa ajustats a les necessitats de la nostra societat, en el marc del que ha de ser l’Educació del segle XXI, cal enfortir les direccions dels centres, posant en valor la funció de lideratge educatiu. Un lideratge que, des de l’autonomia de centre, possibiliti la reflexió pedagògica en el si dels equips docents, incentivi, reguli i acceleri processos de canvi orientats a la millora.
El Departament desenvolupa, a través d’aquest document, l’organització i els continguts del Curs d’actualització per a l’exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic que estan orientats a aconseguir una direcció que té al nucli de la seva acció la creació de condicions per a l’aprenentatge des d’una perspectiva d’equitat i inclusió. Per això, els objectius que orienten la programació volen contribuir a preparar les direccions per a un marcat lideratge educatiu, distribuït, social, connectat i vinculat a la transformació educativa.
  
Objectius   En finalitzar el curs, els directors que el superin, han de ser capaços de:
1. Aprofundir en la implementació del model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2. Refermar les capacitats per desenvolupar les competències específiques i transversals dels directors/es per tal d’exercir plenament el lideratge pedagògic.
3. Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
4. Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
5. Valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals. Explorar les oportunitats de l’entorn per incorporar-les al propi centre.
  
Continguts   Unitat 1: Ser director avui. Les polítiques educatives.
Unitat 2: La planificació estratègica i l'avaluació.
Unitat 3: El lideratge del centre educatiu.
Unitat 4: Elements clau de la gestió i organització del centre autònom.
Unitat 5: La cultura participativa, com fer un centre obert, actiu i inclusiu. Reptes.
  
Observacions   Les hores de formació presencial podran transformar-se en videoconferències a partir del moment en que es determini per la Sub-direcció General de Funció Directiva i Lideratge Pedagògic. La presència a les mateixes es comptabilitzarà per al còmput d'assis
  
Avaluació   Avaluació competencial
A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació competencial.
Condicions per superar el curs:
Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials (o virtuals) del curs.
Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes pels formadors/es.
Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació de 6 o superior.
Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
Tasques objecte de qualificació:
a) Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).
  
Requisits de  certificació   •Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials (o virtuals) del curs.
•Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes.
•Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació mínima de 6.
•Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
  
Persones  destinatàries   Aquest programa de formació va dirigit a aquelles directores i directors en exercici que, tenint el requisit de formació inicial pendent d’actualitzar, es presentin al concurs de mèrits de les direccions el curs vinent i hagin superat la primera part de la formació d'actualització del Departament d'Educació de 60 hores reconegudes durant els cursos 18-19 i 19-20.
  
E-mail   serveis_edu_com.educacio@gencat.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent